Tijd tracken met Timeular, een review

timeular review

Zelf heb ik best wel een behoefte aan het managen van mijn tijd. Waar gaat mijn tijd naartoe? Waar gaat tijd verloren? Ik kwam een tijd geleden Timeular tegen. Eerst dacht ik dat het een vrij buggy tool zou zijn, zeg nou werkelijk, een soort van dobbelsteen waarmee je je tijd kunt tracken? Toch werd ik uiteindelijk overgehaald door de vele remarketing banners die ze mij lieten zien en ik besloot het te proberen. Want des te voller je agenda, des te geïnteresseerder ben je (waarschijnlijk) in waar je kansen laat liggen. Hierbij de review!

Inhoud

Wat is Timeular?
Functionaliteiten
Support
Prijzen
Conclusie

Wat is Timeular?

Timeular is een online (en offline) tool waarmee je tijd kunt bijhouden. Het werkt als volgt: je krijgt een soort dobbelsteen/tracker waarop je verschillende punten kunt zetten. Denk aan “Billable”, “SERP Tools”, “Niksen”, “Voorstel maken” o.i.d. Vervolgens dien je iedere zijde te koppelen aan de app die je erbij kunt kopen. Wanneer jij vervolgens je tracker flipt naar de zijde met wat je aan het doen bent, gaat de tijd lopen. Klinkt leuk, toch? Vervolgens kun je op ieder moment een analyse doen of hetgeen jij dagelijks doet juist is, of niet.

Functionaliteiten

Tracker

Het begint dus bij de tracker – deze noem ik ook wel de dobbelsteen en ja ik weet dat het geen dobbelsteen is -.

Wanneer je je tracker binnen krijgt is deze nog volledig blanco. Er zitten wel leuke stickertjes bij waarmee je je tracker volledig kunt customizen. Je krijgt er ook een pen bij waarmee je op je tracker kunt schrijven.

Vervolgens dien je de tracker te koppelen aan de app en geef je aan wat je op je tracker hebt gezet. Dit proces is eigenlijk vrij simpel. De tracker werkt top, bij het flippen gaat de nieuwe timer automatisch lopen. Handig voor als je bijvoorbeeld een belletje krijgt tijdens een taak. In de app kun je vervolgens zien waar je zoal mee bezig bent.

App

Je hebt twee opties, of je koopt de Tracker + App, of Tracker + Pro App. Bij enkel de Tracker krijg je wel de basis app. Daar kun je vrij basis data op lezen. De Pro App biedt veel meer. Je krijgt hierbij geavanceerde grafieken, trends, je kunt zelfs met een team tijd tracken.

De app is werkelijk top. Het geeft zoveel inzicht en betekent veel voor mij. Je kunt per taak zien hoeveel tijd, maar je kunt er ook hashtags aan toevoegen. Zo kun je bijvoorbeeld voor een bepaalde taak als “Billable” ook #klant doen en krijg je een overzicht per klant wat je hebt gedaan. Handig. Je kunt ook een breakdown per #klant opvragen, dus X tijd besteed aan bellen voor deze klant, X tijd voor rapportages, bijvoorbeeld.

Het is ook mogelijk om samenvattingen te krijgen van bepaalde perioden. Dus stel je wilt kijken hoeveel je het gehele jaar hebt gewerkt, kun je dit ook rangschikken.

Support

Ik heb twee keer contact gehad met Timeular. De allereerste keer was het contact matig, mijn adres was veranderd naar een random adres in Nederland vreemd genoeg. Toen heb ik hen meteen een mailtje gestuurd maar dit was niet meer op te lossen. Daardoor kwam mijn pakketje niet meteen aan. Verzending was overigens wel vrij vlot, na twee dagen lag het al bij de lokale UPS.

De tweede keer ging het om een update die ik niet kon uitvoeren. Schijnbaar had dat met een bepaalde instelling te maken op mijn computer. De reacties waren vrij snel van Timeular-kant. Ze zitten met hun supportteam in Europa en de VS waardoor ze vrijwel altijd te contacten zijn.

Prijzen

Timeular werkt op basis van een abonnementsmodel.

Tracker Only

€89,-

✔︎ Basic App
✔︎ Tracker
✔︎ Tijd categoriseren
X Geavanceerde tijd tracking
X Koppelingen

Tracker + Pro App

€129 ,-

✔︎ Basic App
✔︎ Tracker
✔︎ Tijd categoriseren
✔︎ Geavanceerde tijd tracking
✔︎ Koppelingen

Conclusie

Je hebt het waarschijnlijk al wel gemerkt, ik ben groot fan van Timeular. Het geeft zoveel inzicht en de prijzen zijn niet denderend hoog. Je hebt een initiele aanschaf en daarna heb je inzicht in zoveel processen die je geld gaan besparen (of opleveren). Voor mij is dit echt een uitkomst geweest. Ik heb wel gewerkt met andere Timetracking apps alleen moest je daar handmatig steeds weer taken aan- of uitklikken, waar het bij Timeular bijna als automatisch voelt. Maar misschien ligt dat ook wel aan mij :-).

Dus, zoek je timetracking gadgets, probeer dan zeker Timeular! Dat kan hier.

Want to read something similar?

Articles that are related to this one

Frauduleuze klikken uitsluiten met Clickcease: REVIEW
Het internet zit boordevol leuke tools waarmee je websites kunt bouwen, banners kunt maken, cursussen kunt bouwen, je email marketing kunt automatiseren en nog veel meer. Toch viel Kajabi mij op. Wat een toffe tool. In deze review ga ik je vertellen waarom ik deze tool zo tof vind en waarom je het zeker moet overwegen wanneer je cursussen wil gaan maken.
Snel en simpel boekhouden met Moneybird
Tijd tracken met Timeular, een review

Your aLL IN ONE HOLY GRaIL